X
تبلیغات
رایتل
.
دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389

 

خبر کیهان و حکایت طوطی و بازرگان


 

 

  

"یهودیان مخالف صهیونیسم در بیت المقدس پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند" حال اگر اصلاح طلبان معتقد به نظام ، در تهران بخواهند فقط راهپیمایی کنند چه اتفاقی می افتد ؟به اعتقاد آقای شریعتمداری آنان چه موجوداتی لقب می گیرند؟ تظاهرات آنان چه نام می گیرد؟ مدل حکومتی کشور آنان چه نوع دموکراسی ای است ؟ و هزاران سوال دیگر که به این مقدمه که بر نوشته یکی از همراهان ایرنای ما نگارش شده می توان افزود.

وقتی حسین شریعتمداری این مطلب را بخواند احتمالا دست به قلم شده و طبق عادت دیرینه ،  برای دفاع از خود به فحاشی ، هتاکی و تهمت پرانی می پردازد.
 خبر در صفحه اول کیهان ( روز چهاشنبه اول اردیبهشت ماه ) به چاپ رسیده است. عنوان خبر چنین است " یهودیان مخالف صهیونیسم در بیت المقدس پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند" بیشتر که بخوانید در می یابید که معترضین از اعضای جنبش " ناطورا کارتا " هستند که اساسا با صهیونیسم در تمامی اشکال آن و موجودیت رژیم اشغالگر قدس مخالف هستند.
خواندن این خبر ممکن است برخی را به یاد این  حکایت بیندازد که به قصه طوطی و بازرگان معروف شده است. و شاید نا خود آگاه این نکته را به ذهن متبادر نماید که حتی رژیمی که اشغالگری ، خونخواری ، تجاوز ، ظلم ، ویرانگری و نژاد پرستی از ویژگی های ذاتی آن است به مخالفین خود ( آن هم مخالفینی که نابودی رژیم صهیونیستی خواسته رسمی آنان  است نه تند رو هایی که خواهان برخی اصلاحات در آن رژیم هستند ) اجازه داده است نظرات مخالف خود را ابراز نمایند و حتی پرچم رژیم را به آتش بکشند . لابد بعد از این اعتراضات ،هر کسی هم به خانه و زندگی خود بازگشته است و الا اگر خون از دماغ کسی آمده بود کیهان آن را تیتر یک خود کرده بود. با خواند ن این خبر دونکته قابل توجه است اول آنکه منبع خبر همان خبرگزاری هایی هستند که وقتی اخبار مربوط به ایران را منتشر می کند مغرض خوانده می شوند و هنگامی که چنین خبر هایی را منتشر می کنند حتی نامی از آنان برده نمی شود ( در متن خبر تنها به عبارت " به گزارش خبرگزاری ها ..." ) اکتفا شده است.
 این خبر گزاری  ها همان رسانه هایی هستند که فیلم حماسه سازی های فلسطینی ها را در اختیار صدا و سمیای جمهوری اسلامی ایران قرار می دهند و روز جهانی قدس هم رسما از حضور در خیابانها منع شده وبه
دستور وزارت ارشاد  از فعالیت حرفه ای آنان جلوگیری می شود.
بس