ایرنای ما

امید تنها زمانی در ما تحکیم می‌شود که دستانمان در جهت آرزوهایی که داشتیم در کار باشد

ایرنای ما

امید تنها زمانی در ما تحکیم می‌شود که دستانمان در جهت آرزوهایی که داشتیم در کار باشد

سبزهای شیراز پیکر استاد محمد بهمن بیگی را تشییع می کنند

 

 

فردا عشایر با معلم خود وداع می کنند

 

 

سپاس موسوی ، کروبی و خاتمی از مجاهد عرصه آگاهی

 

 

  

 در پی درگذشت محمد بهمن بیگی، بنیان‌گذار مدرسه‌های عشایر در ایران و برنده جایزه کروبس‌کایا، سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پیام‌های جداگانه این ضایعه را تسلیت گفتند.قرار است فردا خیل عظیم مردم فارس به همراه عشایر غیور و آگاه معلم دانش و آگاهی خود را تا آرامگاه ابدی اش مشایعت کنند.

گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»

 

مهندس میر حسین موسوی هم این پیام را صادر کرد:

 

بسمه تعالی

فقدان معلمی وارسته که ازمعبر دنیا گذر کرد وبه جوار رحمت الهی نایل شد سخت وسنگین است.

قطعا خدمات ارزنده محمد بهمن بیگی معلم عشایر که آموزش عشایر در ایران را پایه ریزی کرد و از ۵۸ سال پیش با برافراشتن چادری برای آموزش این قشر عزیزجامعه اقدام کرد از یادها نخواهد رفت. فعالیت ها و اقدامات او در زمان حیات پر برکتش تنها آگاهی دادن نبود بلکه صداقت و اخلاق و پشتکار ازویژگی های بارز و میراثی بودکه بهمن بیگی به جاگذاشته است .

او همگان را به یک قیام مقدس دعوت کرد وآن قیامی برای باسواد کردن مردم ایل بود که امید است این توصیه همیشگی اینمرد فرزانه مورد توجه قرار گیرد.

درگذشت او را بر بازماندگان و همه دانش آموختگان مکتبش وهمه معلمان کشور و نیزبه عشایر عزیز که ذخایر انقلاب و همواره مدافعان استقلال کشور بوده اند تسلیت میگویم.

 

میر حسین موسوی


مهدی کروبی نیز بمناسبت در گذشت محمد بهمن بیگی پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

درگذشت چهره آشنا درعرصه فرهنگ و دانش مرحوم محمد بهمن بیگی آن هم در سالروز بزرگداشت مقام معلم موجب تاثر و تالم شدید اهالی علم و دانش گردید. اینجانب که از تلاش و فعالیت های این معلم بزرگ درسراسرکشورازنزدیک آشنا بودم و به اهتمام ایشان در شناسائی استعدادهای درخشان عشایر کشور از کرد، ترک، بلوچ، ترکمن و لر و ایجاد بستر برای شکوفائی آنها وقوف داشتم، خرداد ماه سال گذشته در سفر به شیراز فرصت را مغتنم شمرده و از نزدیک با دیدگاهها و عظمت روح ایشان مواجه شدم، جایزه از سوی سازمان فرهنگی یونسکو به این معلم بزرگ در عرصه جهانی وحداقل پاداش دانستم و اینک هم درگذشت وی را در سالروز بزرگداشت مقام معلم نه بعنوان یک تصادف بلکه بعنوان توجه وعنایت خاص خداوند وحاصل خدمات بی بدیل وی به علم و فرهنگ دردوران حیات پربرکتش می دانم وازجوانان ونوجوانان می خواهم که حتما” با مطالعه آثارعلمی ایشان، ضمن آشنائی با خدماتش، چنین چهره هایی را الگوی خود درعرصه علم وعمل قراردهند. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم، دوستداران، ایل بزرگ قشقائی ، ممسنی، کهگیلویه و بویراحمد، تمامی عشایر و همه اهالی علم و دانش ومعرفت از درگاه خداوند برای آن عزیز مرحوم علو درجات را آرزومندم.

 

با احترام
مهدی کروبی

 

سیدمحمد خاتمی در پبام خود نوشت:

 

به نام خدا

خاندان محترم بهمن بیگی

ا 

مروز قلب ایرانیان و دل ماتم زده عشایر از کوچ بزرگ مرد فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی به درد آمده است ؛حضور سبزش بارور کننده درخت دانش وآگاهی خودش روشن بخش مسیر زندگی سرافراز پرفرازو نشیب ایل در ایران بود.

امروز غم هجران پدری مهربان نه تنها دل عشایر غیور که ایرانیان را پر کرده است وتنها یاد وخاطره لحظه های پرنشاط حضورش و نیز امید به ادامه راهش تسلی بخش دلهای اندوهگین است.

اینجانب با شما عشایر سربلند در این اندوه سنگین همدل وهم داستانم.

در این مصیبت به بستگان،فرزندان ویکایک عشایر ایران وهمه اصحاب فرهنگ ودانش تسلیت می گویم واز درگاه حق تعالی برای آن فقید فرزانه رحمت ومغفرت الهی آرزومندم.”

نظرات 1 + ارسال نظر
گیله مرد چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.sheipour.blogspot.com

سلام/روحش شاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد