ایرنای ما

امید تنها زمانی در ما تحکیم می‌شود که دستانمان در جهت آرزوهایی که داشتیم در کار باشد

ایرنای ما

امید تنها زمانی در ما تحکیم می‌شود که دستانمان در جهت آرزوهایی که داشتیم در کار باشد

دیدار موسوی و رهنورد با خانواده عماد باقی،سحر خیز و جعفر پناهی

 

 

در روزهایی که  سپری می شود

 

 آنچه باقی می ماند ، دفاع از حقیقت است 

 

 

میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار با خانواده عیسی سحرخیز ، عماادین باقی و جعفر پناهی از صبر و استقامت خانواده های این زندانیان عقیدتی تقدیر کردند و ایستادگی این بزرگمردان را در راه حقیقت ستودند. میر حسین موسوی در دیدار با خانواده عماد باقی گفت:در حال حاضر اجرای بدون تنازل قانون اساسی و قوانین دیگر کشور می تواند حقوق تمامی افراد از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی را تامین کند. وی از کارهای دین پژوهانه و بشر دوستانه باقی به عنوان آثار باقیه ای نام برد که در خاطره ها باقی می ماند. وی خطاب به خانواده زندانیان سیاسی گفت: این روزها سپری می شود اما آنچه باقی می ماند ،کارنامه افراد در دفاع از حقیقت است

کلمه: میر حسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده عمادالدین باقی روزنامه نگار و فعال سیاسی دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار کلمه،مهندس موسوی پرهیز از برخورد های سلیقه ای و شخصی در اجرای قانون را موضوع مهمی در شرایط فعلی دانست و فقدان تمرکز در تصمیم گیری را از مشکلات اساسی مدیریت کشور شمرد.
وی افزود:” در حال حاضر اجرای بدون تنازل قانون اساسی و قوانین دیگر کشور می تواند حقوق تمامی افراد از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی را تامین کند.”
موسوی با اشاره به سوابق علمی و فکری باقی گفت:” کارهای دین پژوهانه و بشر دوستانه او در خاطره ها باقی می ماند. این روزها سپری می شود اما آنچه باقی می ماند کارنامه افراد در دفاع از حقیقت است.”
در این دیدار دکتر رهنورد نیز با اشاره به وضع خانواده زندانیان سیاسی و عقیدتی ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی همه آنها باشیم . وی از باقی به عنوان فداکار در دفاع از حقوق بشر یاد کرد.
در این دیدار همسر باقی ضمن تشکر از حضور مهندس موسوی و دکتر رهنورد گزارشی از آخرین وضعیت عمادالدین باقی را بیان و ابراز تاسف کرد از اینکه نویسندگان و پژوهشگران و فعالین سیاسی و مدنی و دانشجویان، عمر خود را به دلایل واهی در زندان بگذرانند و باقی به عنوان یک نویسنده حتی از داشتن یک قلم و خودکار و یا کتاب در سلولش محروم است و در این چند ماه از دادن این امکانات به او که طبق قانون مجاز شمرده شده ، ممانعت می کنند و کسی که باید طبق قانون آزاد باشد و وثیقه برای او صادر می شود در ماه پنجم بازداشت، نه تنها او را به بند عمومی منتقل نمی کنند بلکه از داشتن ملاقات حضوری هم محروم است.
همچنین موسوی و رهنورد با حضور در منزل سحرخیز جویای حال خانواده این زندانی سیاسی شدند. سحرخیز از روزنامه نگارانی است که در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۸ بازداشت شد و تاکنون زندانی است و به مرخصی نیامده است.
عیسی سحرخیز از چهره‌های فعال سیاسی و مطبوعاتی در ایران است که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدتی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
در سال ۱۳۷۸ پس از اقدام قوهٔ قضائیه علیه او، عیسی سحرخیز از سمت مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت ارشاد استعفا داد. برخورد قوهٔ قضائیه به دلیل ارائهٔ مجوز انتشار به روزنامهٔ «زن» بود که در محاق توقیف قرار داشت. در همین رابطه او در سال ۱۳۸۲ محاکمه، و به یک سال محرومیت از اشتغال در مناصب دولتی محکوم شد. او همچنین مدیرمسوول روزنامهٔ توقیف شدهٔ «اخبار اقتصادی» و ماهنامهٔ توقیف شده «آفتاب» بوده است.
او در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۸ بازداشت شد و تاکنون زندانی است و به مرخصی نیامده است.
سحرخیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ ایران و عراق به برادران همرزمش در جبهه‌ها پیوست و سعی کرد که تمام صحنه‌های «دفاع مقدس» را به تصویر بکشد. در سال ۱۳۶۱ با مفقودالاثر شدن برادر ۱۸ ساله‌اش ، بیش‌تر از گذشته اوقاتش را در جبهه می‌گذراند. او در تمام این دوران در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به تلاش ادامه داد و به عنوان نفر دوم سازمان، قائم مقام مدیر عامل و معاون خبر سازمان بود. او چند سالی را هم به عنوان رئیس دفتر خبرگزاری در سازمان ملل بود.
از سوی دیگر ، مهندس موسوی و دکتر رهنورد با حضور در منزل این کارگردان دربند جویای حال همسر و دختر و پسر او شدند و در جریان آخرین وضعیت پناهی قرار گرفتند.این کارگردان برجسته ایرانی از 10 اسفند برای بار دوم در سال گذشته بازداشت شد و هنوز در زندان است.مقام‌های قضایی تاکنون علت بازداشت و اتهام او را به طور شفاف اعلام نکرده‌اند.
به گزارش کلمه، مهندس موسوی و دکتر رهنورد با حضور در منزل این کارگردان دربند جویای حال همسر و دختر و پسر او شدند و در جریان آخرین وضعیت پناهی قرار گرفتند.
این کارگردان برجسته ایرانی از ۱۰ اسفند برای بار دوم  در سال گذشته بازداشت شد و هنوز در زندان است.
بار اول، پناهی در روز پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ هنگامی که به همراه گروه دیگری از فیلم‌سازان برای گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم به بهشت زهرا رفته بود، به‌همراه مهناز محمدی، مستندساز بازداشت و پس از چند روز آزاد شد.
او بار دوم در شامگاه دوشنبه ۱۰ اسفند به همراه ۱۸ نفر از اعضای خانواده و دوستانی که در خانه او در تهران بودند، بازداشت شد. پس از چند روز و در چند مرحله، اعضای خانواده و همکاران پناهی آزاد شدند، اما خود او همچنان در بازداشت است. مقام‌های قضایی تاکنون علت بازداشت و اتهام او را به طور شفاف اعلام نکرده‌اند.
در پی این بازداشت، جشنواره بین‌المللی فیلم کن، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، و بسیاری از چهره‌های سینمایی، فرهنگی و سیاسی، در واکنش به بازداشت این سینماگر اعتراض کردند. در واکنشی دیگر، در روزهای آغازین سال ۱۳۸۹، چهل و پنج تن از سینماگران و هنرمندان سرشناس ایران از جمله بهرام بیضایی، کیومرث پوراحمد، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، خسرو سینایی، مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی و اصغر فرهادی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان ایران ضمن تاکید بر حق فیلم‌سازی، آزادی بیان و حق اعتراض برای همگان، خواهان آزادی نامشروط جعفر پناهی و محمد نوری‌زاد شدند. همچنین صدها تن از سینماگران مطرح جهان، با انتشار نامه‌ای دیگر خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، ضمن اعتراض نسبت به زندانی کردن بی‌دلیل جعفر پناهی، که از او به عنوان کارگردان مطرح بین‌المللی یاد کرده‌اند، و نیز ناعادلانه خواندن بازداشت او، خواهان آزادی سریع پناهی شدند.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ق.ظ

سلام/قلم، پر/هنر،پر/انسانیت اما ........./درود

SAW دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ق.ظ http://www.farhange13.persianblog.ir

این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد